Pages

24 October 2011

Balik Kampung...

Habis makan popia kami terus ke rumah emak...sampai sahaja di depan rumah emak, macam biasa...sayalah yang menyebok tekan hon sebagai trademark menandakan kami sudah sampai...hehe...dengan sekali hon emak dah buka pintu rumah diikuti oleh cucunya yang lain yang menyerbu kearah kereta kami untuk mengejar geng masing-masing...termasuklah Nurul menyambut dan bersalaman dengan Athilah...

Sayalah yang terhegeh-hegeh sibuk mengambil bag untuk dibawa masuk...itu pun sekali angkat je...sedangkan bag bermacam-macam rupa bag...selebihnya hubbylah yang angkat bawa masuk rumah...sebab saya dah nampak baby...saya terus melayan baby yang sedang tidur. Saya usap-usap pipi baby dan cium pipi baby. Ya Allah...wanginya bau baby...tenangnya bau baby...mengasyikkanya bau baby...sampai kuyu maya ni cium pipi baby...rasa nak gigit-gigit n kunyah-kunyah baby ni pun ada juga...boleh ke gitu?

Lepas asyik kacau baby...baru teringatkan hubby...mana pulak hubby ni port untuk tidur. La rupanya hubby port dengan anak-anak. Mak suruh tidur di bilik 1. Bilik ni kalau mamat balik, tak ada peluang la saya merasa nak tidur dalam bilik. Inilah nasib pengantin lama. Nasib baiklah hubby tak kesah sangat. Aku ajak hubby masuk bilik...hubby pun bangun dan bawa bantal masuk bilik. Anak-anak saya biarkan mereka tidur luar bersama-sama sepupu-sepupunya. Saya kibas-kibaskan tempat tidur yang jarang-jarang digunakan itu...siap kibas, mata pun dah layu. Letak kepala kat bantal terus terlelap hingga pagi. Alhamdulillah, segar mata ni bangun pukul 6.00pagi. Terus ke bilik air...ambil wuduk dan solat...

Siap solat saya cari nasi lemak yang saya bawa malam tadi..ermmm...rupanya dalam kereta lagi...hubby tak perasan sebab terselit...mujur tak basi...saya panaskan sambal tumis dan nasi lemak. Kak Ita dan abg Karim bersiap-siap utk ke warong beli roti canai..."aduhai...lamanya orang beli roti canai ni tak balik-balik lagi"...mak bersungut...tak lama tu mereka pun sampai bawa roti canai berbungkus-bungkus. Anak-anak berebut-rebut dapatkan roti canai. Shida suruh anak-anak makan guna dulang kecil je..."senang jimat air", kata shida. Anak-anak pun mulakan operasi makan roti canai beramai-ramai....beginilah keadaannya...

Group lelaki...4 org lagi kat Selangor, sorang lagi kat asrama tahfiz..
Group perempuan...2 orang je...lagi 2 orang masih baby..

Acara mereka seterusnya...

main bola sepak...Danial geng dgn  Asyraf

Rafiq geng dgn Iwan
Tengah hari kami makan ayan goreng & sup ayam...wah ! seleranya makan ramai-ramai dgn mulut tak berhenti bercerita...lepas makan inilah jadinya...

sweet sangat gambar ni...
Pukul 4.00ptg sebelum abg karim balik ke Kluang sempat saya snap gambar bujang berlima ni...Abg Karim & kak Ita balik awal sebab nak jumpa Iskandar di Asrama Tahfiz...

Sekejap je dah besar anak-anak ni...
Alahai...kesiannya...berdua je ke?
Masih berdua...

Malam tu...Iwan masak nasi goreng...saya suruh Danial belajar masak nasi goreng dari Irwan...Inilah buktinya...

nasi goreng special dari Iwan...

No comments:

Post a Comment